Meer inzicht in cliënttevredenheid in 2025
Ons cliënttevredenheidsonderzoek kreeg een 8,3 - daar zijn we trots op. Toch willen we in 2025 nog gerichter onderzoeken hoe het met onze cliënten gaat. Daarom voegen we extra vragen toe. Zo krijgen we een nog beter beeld van het welzijn van onze cliënten en kunnen we daarop inspelen.
Onderzoek
Samen met de cliëntenraad bekeken we hoe we het tevredenheidsonderzoek kunnen
verbeteren. In een afstudeeronderzoek, gestart in 2024, onderzoeken we via literatuur en gesprekken op de werkvloer welke factoren invloed hebben op de kwaliteit van leven van bewoners. Over die onderwerpen gaan we vragen stellen.
Vernieuwde vragenlijst
Deze nieuwe vragenlijst gaan we in 2025 gebruiken, omdat deze beter aansluit op wat belangrijk is voor bewoners. Naast verplichte vragen, stellen we aanvullende eigen vragen. Ook kijken we hoe we de vragen het beste kunnen stellen. Nu gebeurt dat via Zorgkaart.nl, maar is dat wel de beste manier? We willen het invullen van de vragenlijst zo makkelijk mogelijk maken, zodat zoveel mogelijk cliënten en hun omgeving deze vragenlijst invullen.
Doelen van de nieuwe vragenlijst
Samen met de cliëntenraad en zorgprofessionals willen we de juiste vragen stellen, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en praktijkervaring. Om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen de vragenlijst beantwoorden. Daarmee zorgen we ervoor dat we beter inzicht krijgen in cliënttevredenheid.